Рубрики
МЕНЮ
Кречмаровская Наталия
Будівництво метро на Виноградар буде значно дорожчим, ніж очікувалося. Про це повідомляє портал "Коментарі" з посиланням на інформацію Державної аудиторської служби України.
Будівництво метро. Фото з відкритих джерел
У службі порахували, що будівництво буде дорожчим на 8 млрд грн. “Прострочений борг у 4 млрд грн, відтермінування будівництва важливої транспортної артерії столиці та подорожчання на 8 млрд грн – результат “бізнес-схем” недоброчесного підрядника АТ “Київметробуд” та бездіяльності столичної влади”, — повідомили у службі.
Таких висновків дійшли фахівці Державної аудиторської служби України, провівши аудиту фінансової діяльності комунального підприємства “Київський метрополітен”.У ході перевірки з'ясували, що “Київметробуд”, отримавши у 2018-2019 роках авансові платежі з бюджету у розмірі 2,59 млрд грн, використовував ці гроші не за призначенням та не освоїв у терміни, визначені договором.
“Замість того, щоб продовжувати будівництво Сирецько-Печерської лінії, підрядник розмістив частину перерахованих від КП “Київський метрополітен” коштів на депозитах. Зокрема, у 2019 році “Київметробуд” поклав 1,7 млрд грн на банківські рахунки у ПАТ АБ “Укргазбанк”, — повідомили у Держаудитслужбі.
Також стало відомо, що бюджетні кошти протягом 2018-2019 років скеровувались на оплату різних аудиторських, юридичних, консультаційних послуг, страхування фінансових ризиків, надання безвідсоткової поворотної фінансової допомоги іншій юридичній особі тощо.
При цьому власне на саме будівництво гроші майже не спрямовували. “Це, однак, не завадило “Київському метрополітену” у грудні 2019 року перерахувати підряднику ще додатково 1,41 млрд грн. З яких було освоєно лише 44,1 млн грн. Як результат – майже 4 млрд грн перетворилися у прострочену заборгованість”, — прокоментували результати аудиту у службі.
У Держаудитслужбі наголосили, що тепер відновлення будівництва метро на Виноградар обійдеться бюджету у 2,5 раза дорожче. За результатами перерахунку показників вартості робіт кошторис за 6 останніх років (з 2018 до 2024-го) збільшився на 8 млрд грн: з 5,9 до майже 14 млрд гривень.
Слід врахувати також і додаткові витрати на коригування проєкту будівництва, яке обійдеться бюджету ще у 69,4 млн грн.
Раніше портал "Коментарі" повідомляв, що у Києві відновили рух поїздів синьою гілкою метро.
Новини