Переплата на мільйони: чому “Київавтодор” змінив переможця тендеру на ремонт шляхопроводу

“Київавтодор” віддав тендер компанії з дорожчою пропозицією. До того ціни у кошторисі, ймовірно, завищені

У столиці розгорівся черговий скандал з проведенням тендерів. Цього разу питання виникли до тендеру на ремонт шляхопроводу через Броварський проспект біля станції метро “Дарниця”. Вартість робіт становить 440 млн грн. Міст не ремонтували з 1963 року, і його ресурс вже просто вичерпався.

Щодо самого скандалу, то Державна аудиторська служба перевірила результати аукціону і наполягає на розірванні договору з обраним підрядником - його пропозиція була дорожчою. Однак “Київавтодор” відстоює свою позицію - корпорація подала позов проти ДАСУ. “Тепер ремонт мосту знаходиться під ризиком зриву, якщо аудитори доведуть свою правоту в суді. А доводити сильно і не треба. Настільки все очевидно”, - повідомляє про подробиці скандалу видання “Наші гроші”.

“Київавтодор” прагнув, щоб у його тендері брали участь фірми, які мають беззаперечний досвід виконання аналогічних робіт. Як підтвердження компанія вимагала листи від попередніх замовників.

ТОВ "Мостобудівельний загін № 112" подало три листи: два від регіональних служб Держвідновлення про ремонти мостів у Вінницькій і Кіровоградській області та один від фірми “Еко-буд-трейд” щодо будівництва Подільського мостового переходу через Дніпро у Києві.

Спершу тендер на ремонт шляхопроводу віддали "Мостобудівельному загону № 112" з пропозицією 438 млн грн. Однак згодом "Київавтодор" відхилив цю фірму з торгів саме через контракт з “Еко-буд-трейдом”.

У корпорації зазначили, що “Еко-буд-трейд” було не замовником, а генпідрядником. Під час суперечки з ДАСУ, “Київавтодор” хотів, щоб учасники торгів надавали аналогічний договір від “замовника, а не Замовника (Генпідрядника, підрядника тощо)”.

Тож, один з листів підтвердження досвітом “Київавтодор” не прийняв і загалом вирішив, що довіряти компанії виконання такого тендеру не можна. Тож обрали іншого учасника аукціону “Автомагістраль-Південь” із пропозицією 440 млн грн.

Однак за даними видання, питання коштує набагато більше, ніж 2 млн грн різниці між пропозиціями компаній.

У кошторисі Дарницького мосту більше третини вартості тендеру 166 млн грн припадає на "мостові металеві конструкції прогонової будови поставлених з заводу". Точні параметри невідомі, але їхня ціна у кошторисі складає 221 тис. грн за тонну з урахуванням ПДВ (на скріні ціни вказані без урахування податку).

За даними видання, ціни значно дорожчі ринкових - зазвичай такі конструкції дешевші на 30 тисяч гривень на тоні

Також у кошторисі висока ціна асфальту АББМП – близько 7 тисяч гривень на тонні. Його в кошторисі записали на суму понад 20 млн грн.

“Відтак "Автомагістраль-Південь" отримала підряд, у якому за результатами тендеру не була вижата вся маржа з металоконструкцій. Оціночно вона може становити близько 30 млн грн”, - підсумували у виданні.

Раніше портал “Коментарі” повідомляв, скільки витратять на дороги в Донецькій області.